9 Haziran 2008 Pazartesi

Halk Otobüsü Şiiri

İstanbul'da yaşamayanlar için yararlı bilgi:İstanbul'da iki çeşit otobüs var.Birincisi Belediye Otobüsleri,devletin kadrolu şoförlerinin gayet güzelce kullandığı,son derece memnun olduğum ulaşım araçlarıdır bunlar,insanı asla yarı yolda bırakmazlar.Diğeri ise Halk Otobüsleri,işte yok mu o ibneler,beynime kan fışkırtıyorlar her defasında.

Halk Otobüsüler'nin temel mantığı şu,serbest girişimciler belirli bir para karşılığında Belediye Otobüsü satın alıyorlar,işlevleri tamamen aynı,rotaları da aynı.Fakat burada devletin kadrolu elemanı yerine serbest çalışan olduğu için zamanında kalkmıyorlar hiçbir zaman,bazen hiç kalkmadıkları da oluyor.Zaten yarım saatte bir geçen otobüse biniyorum bir de bu orospu evlatları siklerinin keyfine gelmeyince bir saat bekliyorum otobüs durağında.

Bu daha başlangıç,asıl cefa otobüse binince başlıyor.İnsanları durakta beklettikleri için daha ikinci duruşunda tüm koltuklar doluyor.Yolun yarısındayken camdan fışkırmaya başlıyor yolcular ve hala yolcu almaya devam ediyor bu amınoğulları.Bir keresinde kapının açılmadığı olduğu sevgili okurlar,o derece kalabalık içerisi -otobüslerde kapılar içeri doğru açılır "Basamakta Durmayın Otomatik Kapı Çarpar" bir efsane değil gerçektir- hala "Arkaya doğru ilerleyelim" diyor utanmadan yarrak kafası.

Belediye Otobüsü'nün kırkbeş dakikada gittiği yolu en az yetmişbeş dakikada gidiyor bu egzosuna soktumunun yavşakları!

İşte bu vahim hususlardır bana aşağıdaki şiiri yazdıran:

Her defasında geç gelirsin
Kalkış vaktini siklemezsin
Sen saat nedir bilmez misin?
Akrebini,yelkovanını sikeyim

Tıngıl mıngıl yolda gidersin
Tek şeritli yolda trafiği felç edersin
Sanki keyif için otobüs sürersin
Sen ne arlanmaz bir piçsin

13 yaşındaki ufacık çocuktan
Tam ücret talep edersin
“Pason nerede genç” dersin
Kazanacağın üç-beş kuruş götüne girsin

Bir de utanmadan kendine “Halk otobüsü” demişsin
Halk için bu güne kadar yararlı ne yaptın ha it
Belediye otobüsleri sana kıyasla Ferrari gibi
Sabah sabah bana küfrettirdin,mutlu oldun mu ha göt herif

7 yorum:

Jack dedi ki...

halk otobüsü geceleri rüyama girer
birileri hep arkaya arkaya ilerler
ben demirime tutunurum
ilerlesene kardeşim der bu ipneler

biri sıçtı sanarım, arkama bakarım
yıkanmamış hayvan ossurduğun göte sokarım
otobüs burası hayvan
arkandaki adam benim, oyarım


nejat 16, kayseri

Bengisu "Ben" Türkan dedi ki...

Nejat'dan ziyade Hamza kokuyor çalışman ama 16 yaş tespitin çok yerinde.

Çünkü 16 yaşındaki sağlıklı bir erkeğin kalbi kan yerine testesteron pompalar.

Kayseri hakkında herhangi bir yorumda bulunamayacağım.

Adsız dedi ki...

terbiyesiz olduğunu ne kadarda gösteriyorsun ŞEREFSİZ

ramazan dedi ki...

terbiyesiz bir orospu çocuğu olduğunu bu kadarda göstermek zorundamısın?

adsız dedi ki...

annen seni bir halk otobüsünün içinde söförler ve biletçileri tarafından peydahlamış olmalıki böyle konuşuyorsun.erkeksen git de duygularını onların yüzüne söyle.bu teknolojik aleti böyle kirletmen ancak şerefsiz bir mahluka nasip olur.o da sensin...

Adsız dedi ki...

çok güzel tespitler.. ama eksik bi nokta var.. kızlara yapılan tacizler.. hani şu fordus magandus olayı.. ayrıca şu adsız ve ramazan adlı arkadaşların da yarası varmış galiba.. halk otobüslerinde ya muavinler ya da şoför.. ya da anneleriyle ilgili bi problem.. :))))

Bengisu "Ben" Türkan dedi ki...

"Fordculuk" sadece halk otobüsüne has bir sorun olmadığı ve halk otobüsü çalışanları tarafından yapılmadığı için bahsetmedim.Yoksa benim bile götüm tehlikede toplu taşıma araçlarında.Kanayan bir yaramız gerçekten de...